Kas oled kunagi tundnud, et hoolimata pidevast postitamisest sotsiaalmeedias ei saavuta sa soovitud tulemust? See võib olla tõeliselt frustreeriv – paned aja ja energia sisuloome alla, kuid ei näe kaasatust, jälgijate kasvu ega soovitud tulemusi.
Sageli on probleemiks see, et postitused ei vasta erinevatele sisukategooriatele, mis aitaksid sul oma jälgijatega mitmekülgset suhet luua ja nende huvi üleval hoida.
Erinevad sotsiaalmeedia postituse kategooriad
Eduka sotsiaalmeedia strateegia üheks alustalaks on postituste läbimõeldud jaotamine erinevatesse kategooriatesse. Oluline on tasakaal hariva, müüva, inspireeriva ja meelelahutusliku sisu vahel, et pakkuda oma jälgijatele mitmekülgset väärtust.1. Hariv sisu
- Eesmärk: pakkuda väärtuslikku teavet ja jagada teadmisi.
- Näide: Kui su ettevõte Eesti disainrõivaste tootja, siis hariva postituse näide võiks olla „5 moetrendi selleks sügiseks“.
- Nipp: Hoia hariv sisu lihtsasti loetav ja asjakohane. Kasuta konkreetseid näiteid või kasulikke nõuandeid, mida su jälgijad saavad kohe rakendada.
2. Müüv sisu
- Eesmärk: kutsuda üles ostu sooritama või teenust kasutama.
- Näide: Kui pakud toitumisnõustamise teenust, siis müüva postituse näide võiks olla „Eripakkumine! Saavuta oma tervise eesmärgid personaalsete toitumiskavade abil – telli täna ja säästa 20%!“.
- Nipp: Müüva sisu juures tasub vältida ülemäärast müügijuttu. Keskendu hoopis sellele, millist väärtust ja lahendust sinu toode või teenus jälgijale toob.
3. Inspireeriv sisu
- Eesmärk: tekitada kliendiga emotsionaalne side.
- Näide: Kui ettevõte tegeleb kohviubade müügiga, võib inspireeriva postituse pealkiri olla näiteks: "Kohvi mitte-joojast kohviubade maaletoojaks".
- Nipp: Inspireerivat sisu saab jagada läbi isiklike kogemuste või edulugude. See muudab su brändi inimlikumaks ja aitab jälgijatel sinuga emotsionaalselt suhestuda.
4. Meelelahutuslik sisu
- Eesmärk: luua postitiivseid emotsioone ja tekitada suhtlust.
- Näide: Sisekujundusega tegelev ettevõte võib teha meelelahutusliku postituse, mis palub vaatajatel arvamust avaldada. Näiteks: "Mis sa arvad, millise diivani me siia elutuppa valisime?"
- Nipp: Meelelahutuslik sisu võib olla ka täiesti üle võlli. Lase oma brändi isikupäral särada, samas hoia meeles, et sisu peab olema sihtgrupile kohane.
Tasakaal erinevate kategooriate vahel
- Planeeri ette: Märgi iganädalasse kalendrisse postituste kategooriad ja hoia kindlat tasakaalu hariva, müüva, inspireeriva ja meelelahutusliku sisu vahel.
- Testi ja jälgi: Analüüsi, millised postituse kategooriad toovad sulle enim kaasatust või kliente. See aitab sul teada saada, milline sisu sinu jälgijatele kõige enam meeldib.
- Hoia järjepidevust: Vaheldusrikas ja tasakaalustatud sisu aitab sul üles ehitada brändi, mis hoiab jälgijate huvi ja tugevdab nende usaldust.
Kommentaarid