Kas oled kunagi mõelnud, miks inimesed ostavad kalli auto, kuigi odavamaga saaksid ka punktist A punkti B sõita? Või miks tellitakse kohvi just lemmikkohvikust, kuigi kodus oleks palju soodsam tass valmis teha? Vastus on lihtne: inimesed ei tee otsuseid ainult ratsionaalselt. Nad ostavad selle tunde pärast, mida toode või teenus neile annab.
Ja siin peitubki paljude ettevõtete probleem – turunduses rõhutatakse ainult funktsionaalsust, hinda ja praktilisust. Aga inimesed mäletavad hoopis seda tunnet, mida mingi asi neis tekitab.
Emotsioon on see, mis müüb
Kui müüd toodet või teenust, siis tegelikult ei müü sa asja ennast, vaid seda tunnet, mida see loob.
- Uus telefon ei tähenda lihtsalt paremat kaamerat, vaid enesekindlust ja staatust.
- Restoranis ei käida ainult hea toidu, vaid elamuse pärast, mida kodust väljaspool kogetakse.
- Spordiklubi ei paku lihtsalt treenimiseks masinaid, vaid seda rõõmu ja energiat, mis pärast trenni tekib.
Sotsiaalmeedias on see eriti oluline, sest seal võistleb sinu postitus tuhandete teiste sõnumitega. Kui jääd liiga “praktiliseks”, siis vajutatakse lihtsalt edasi. Aga kui puudutad tundeid, siis jääd meelde.
Kuidas seda teadmist turunduses kasutada?
Räägi lugusid.
Storytelling töötab, sest inimesed suhestuvad lugudega paremini kui faktidega.
Kujuta ette, kuidas klient end tunneb.
Mis muutub tema elus, kui ta su toodet kasutab? Kirjelda seda.
Kasuta visuaale.
Fotod ja videod, mis näitavad inimesi päris olukordades, loovad palju tugevama tunde kui ükskõik kui hea hinnakirja postitus.
Kasuta keelt, mis kutsub esile tundeid.
Sõnad nagu “turvaline”, “armas”, “vabadus”, “eneseusk” kõnetavad rohkem kui “soodne” või “praktiline”.
Kokkuvõte
Sotsiaalmeedia turundus ei ole ainult toodete näitamine või hindade jagamine. Kui su postitused äratavad tundeid, siis jääd silma, kasvatad usaldust ja saad endale päriselt lojaalse jälgijaskonna.
Kommentaarid